Vastelastenbond rekent af met slechte aanbieders
Wo 27 September 2006 16:05 |
Frank |
2957 keer bekeken |
0 reacties |
1 x aanbevolen |
Artikel voorlezen
Slechts enkele aanbieders van internet, telefonie, energie en verzekeringen hebben hun zaken op orde. Dat stelt de Vastelastenbond (VLB) vast na een analyse van bedrijven die opereren in deze markten.
Verborgen kosten
In de analyse van de VLB is gekeken naar klantvriendelijkheid, administratie, bereikbaarheid en bijkomende of verborgen kosten. Vooral dat laatste komt volgens de relatief jonge consumentenvereniging regelmatig voor. “Consumenten worden niet volledig voorgelicht en worden steeds vaker achteraf geconfronteerd met de kleine lettertjes en daardoor met extra kosten. Door de toenemende liberalisering van diensten, zoals energie en zorg, liggen basisbehoeftes in de handen van commerciële bedrijven. Daardoor komen de aandeelhouders op de eerste plaats en niet de consument”, aldus medeoprichter Dirk-Jan Wolfert.
Klachten voorkomen
De VLB is om de tafel gaan zitten met de bedrijven die wel goed uit de bus komen in het onderzoek. Uit de onderhandelingen zijn een aantal aanbiedingen gekomen, die beschikbaar zijn voor de leden van de bond. Dat is volgens Wolfert een betere manier van handelen dan de manier van andere consumentenorganisaties. “Er zijn veel consumentenorganisaties, denk bijvoorbeeld aan de Ombudsman of de Consumentenbond. Deze organisaties geven advies of lossen problemen op tussen aanbieders en consumenten. Wij vinden het beter om klachten te voorkomen en doen dus eerst onderzoek. Daarna onderhandelen we met de bedrijven om voor de leden de beste aanbieding vast te leggen.”
Over de Vastelastenbond
De Vastelastenbond, opgericht in juli 2004 door Dennis van Druten en Dirk-Jan Wolfert, is een vereniging die voor haar leden onderzoekt wat de beste opties zijn op de markt. Met de beste aanbieders sluit de VLB een overeenkomst namens de leden. Het voordeel voor de leden is dat zij ten allen tijde zijn voorzien van het beste pakket van vaste lasten. Omdat de bond reeds duizenden leden heeft, wordt er vaak ook een korting gerealiseerd.
Meer informatie over de bond vindt u op www.vastelastenbond.nl.
Verborgen kosten
In de analyse van de VLB is gekeken naar klantvriendelijkheid, administratie, bereikbaarheid en bijkomende of verborgen kosten. Vooral dat laatste komt volgens de relatief jonge consumentenvereniging regelmatig voor. “Consumenten worden niet volledig voorgelicht en worden steeds vaker achteraf geconfronteerd met de kleine lettertjes en daardoor met extra kosten. Door de toenemende liberalisering van diensten, zoals energie en zorg, liggen basisbehoeftes in de handen van commerciële bedrijven. Daardoor komen de aandeelhouders op de eerste plaats en niet de consument”, aldus medeoprichter Dirk-Jan Wolfert.
Klachten voorkomen
De VLB is om de tafel gaan zitten met de bedrijven die wel goed uit de bus komen in het onderzoek. Uit de onderhandelingen zijn een aantal aanbiedingen gekomen, die beschikbaar zijn voor de leden van de bond. Dat is volgens Wolfert een betere manier van handelen dan de manier van andere consumentenorganisaties. “Er zijn veel consumentenorganisaties, denk bijvoorbeeld aan de Ombudsman of de Consumentenbond. Deze organisaties geven advies of lossen problemen op tussen aanbieders en consumenten. Wij vinden het beter om klachten te voorkomen en doen dus eerst onderzoek. Daarna onderhandelen we met de bedrijven om voor de leden de beste aanbieding vast te leggen.”
Over de Vastelastenbond
De Vastelastenbond, opgericht in juli 2004 door Dennis van Druten en Dirk-Jan Wolfert, is een vereniging die voor haar leden onderzoekt wat de beste opties zijn op de markt. Met de beste aanbieders sluit de VLB een overeenkomst namens de leden. Het voordeel voor de leden is dat zij ten allen tijde zijn voorzien van het beste pakket van vaste lasten. Omdat de bond reeds duizenden leden heeft, wordt er vaak ook een korting gerealiseerd.
Meer informatie over de bond vindt u op www.vastelastenbond.nl.
Bron: ANP