Betalen voor antwoord e-mail klantenservice

Za 28 Januari 2006 11:45 | Frank | 2522 keer bekeken | 0 reacties | 0 x aanbevolen | Artikel voorlezen
Verzenders van e-mails die een snelle reactie willen krijgen op hun vragen, kunnen binnenkort tegen betaling gegarandeerd antwoord krijgen. Hoe meer wordt betaald des te sneller het antwoord binnenkomt. Een antwoord dat bijvoorbeeld twee weken op zich laat wachten, is
gratis.

Het Nederlandse bedrijf Emaildome gaat bedrijven deze mogelijkheid aanbieden. Volgens directeur Tim Wijnen is het idee niet zo gek als het lijkt. „Veel mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld dat ze betalen voor het bellen van een informatienummer. Waarom zou je dat dan ook niet doen voor het snel en toegewijd beantwoord krijgen van een e-mailbericht?” aldus Wijnen.

Betalen kan met sms, creditcard, prepaid of 0900-nummer. De kosten hangen af van het gewenste serviceniveau. Voor een reactie binnen een uur is de consument 1,30 euro kwijt. Binnen 4 uur kost 1 euro, binnen een werkdag 0,70 euro en binnen vijf werkdagen 0,40 euro.

Voor deelnemende bedrijven heeft Emaildome het voordeel dat de enorme kosten die zijn gemoeid met de behandeling van mails, zo terug kunnen worden gedrongen. Wijnen denkt dat nutsbedrijven, banken, verzekeraars en telecombedrijven deze mogelijkheid zullen omarmen. Volgens hem is de dienst geknipt voor bedrijven als UPC en Scarlet.

Wijnen kreeg zijn idee drie jaar geleden tijdens een vakantie op Cyprus. Hij vroeg Planet Internet toen per mail hoe hij vanaf die plek lokaal kon inbellen om zijn mails op te halen. Hij kreeg direct antwoord dat Planet er zo spoedig mogelijk op terug zou komen. Ondanks talloze herhalingen wacht Wijnen nog op een verdere response.

Bron: Telegraaf