Campagne.

Tuesday 31 January 2017 14:18 | Wouter ter Heide. | 840 keer bekeken | 0 reacties | 0 x aanbevolen

Dat campagne voeren zonder geld kansloos is, is duidelijk. Maar door de fixatie op het geldelijke wordt vooral 'niet' duidelijk dat de verkiezingscampagne op zich er in feite niet toe doet. Hoeveel geld er ook tegenaan gesmeten wordt en wat de verkiezingsuitslag ook moge zijn, de grensoverschrijdende problemen van onze tijd worden niet opgelost. Dat is enkel mogelijk via een grensoverschrijdend bijdetijds bestel, dat het partijpolitieke en geldelijke overstijgt. Hoog tijd voor het opzetten van een Brede Maatschappelijke Discussie (BMD) daarover, in het belang  van het algemeen. Wat het opzetten van die BMD betreft, ligt hier voor de onafhankelijke media een uitgelezen taak weggelegd.

 Quote

Kan het denken zichzelf leeg houden? Op dat moment, dan is er die energie. Je hoeft er niet eens om te vragen. Wanneer er ruimte is, is er leegte en daarom kan het vol energie zijn. Dus in rein maken, in het beëindigen van de dingen van het huis, van verdriet, kan het denken helemaal leeg zijn, zonder motivatie, zonder verlangen? Terwijl je hieraan werkt, het huis schoon houdt, komen andere dingen vanzelf. Jij bent niet degene die de aarde daarvoor bewerkt. Dat is meditatie.
Krishnamurti