Campagne.

Tuesday 31 January 2017 14:18 | Wouter ter Heide. | 712 keer bekeken | 0 reacties | 0 x aanbevolen

Dat campagne voeren zonder geld kansloos is, is duidelijk. Maar door de fixatie op het geldelijke wordt vooral 'niet' duidelijk dat de verkiezingscampagne op zich er in feite niet toe doet. Hoeveel geld er ook tegenaan gesmeten wordt en wat de verkiezingsuitslag ook moge zijn, de grensoverschrijdende problemen van onze tijd worden niet opgelost. Dat is enkel mogelijk via een grensoverschrijdend bijdetijds bestel, dat het partijpolitieke en geldelijke overstijgt. Hoog tijd voor het opzetten van een Brede Maatschappelijke Discussie (BMD) daarover, in het belang  van het algemeen. Wat het opzetten van die BMD betreft, ligt hier voor de onafhankelijke media een uitgelezen taak weggelegd.

 Quote

"Er zijn twee beschouwingen voor de geschiedenis; 1) De geschiedenis ontstaat per ongeluk, of; 2) De geschiedenis is gepland. Het grote publiek denkt dat de geschiedenis per ongeluk ontstaat. Maar de hogere echelons weten dat de geschiedenis gepland is."
R.E. McMaster jr.