WUPPIE-IMAGO GESCHAADT; BEDRIJF IN DE KNEL
LIED SCHAADT WUPPIE-IMAGO!
Johan Vlemmix, onze Nationale Tijl Uylenspiegel, heeft weer een kort geding aan de broek gekregen. De eigenaar van de Wuppie, het Eindhovense bedrijf Interall BV. eist dat Vlemmix stopt met zijn Wuppielied. Interall is van mening dat de zanger met zijn lied "Allemaal wuppies", associaties oproept met carnaval en drankmisbruik, waarmee afbreuk wordt gedaan aan de reputatie van de wuppie.
Vragen:
1. geef twee redenen om dit artikel te lezen
2. wat is het verschil tussen feestende voetbalsupporters en carnavalvierders
3. waarin onderscheidt zich het drankgebruik tijdens het carnaval van dat gedurende het WK
4. waarom was de vroegtijdige, maar terechte uitschakeling van Oranje goed voor het milieu.
Uit: Marketinggelul voor beginners (SiTU-bulletin 7)