GA NOOIT IN ZEE MET SERVICE CONTROL!/Waardeloze Service/Onbetrouwbaar Bedrijf!

Ma 4 Maart 2024 14:34 | Astrid Essed | 86 keer bekeken | 0 reacties | 0 x aanbevolen | Artikel voorlezen
GA NOOIT IN ZEE MET INSTALLATIE, REPARATIE BEDRIJF SERVICE CONTROL!/WAARDELOZE SERVICE/ONBETROUWBAAR BEDRIJF!
ZIE OOK
Beste Lezers,
Deze Ervaring wil ik met u delen om u te waarschuwen voor het Bedrijf
Service Control, dat zich ''specialiseert'' in ''Installatie, Reparatie
en Servicewerkzaamheden''
Zie NOOT 1A
Over hun ''werkzaamheden'' kan ik weinig zeggen [want ik heb
ze gecanceld!], wel over hun waardeloze service en klantonvriendelijkheid!
CASUS
KOELKAST
Omdat op 28 januari mijn 4 jaar oude koelkast het ineens begaf, heb ik
maandag 29 januari Mediamarkt, waar ik de OK koelkast gekocht heb,
gebeld met het verzoek om reparatie.
Aangezien de garantietermijn [2 jaar] was verstreken, kon ik geen
aanspraak meer maken op financiele compensatie en zocht Mediamarkt
contact met de reparateur.
SERVICE CONTROL
Ik moet eerlijk zeggen:
De reactie van Service Control kwam in eerste instantie vrij vlot, op dinsdag
30 januari
Zij lichtten mij nogmaals [dit was ook al door Mediamarkt gedaan] in dat de garantietermijn verstreken was en gaven
aan, wat ik aan voorrijkosten en het eerste termijn arbeidsloon kwijt was en
vroegen of ik daarvan gebruik wilde maken.
ZIE NOOT 1
Ik stemde toe
Zie Noot 2
Daarna kwam hun Bevestigingsopdracht voor de reparatie
Zie Noot 3
SO FAR, SO GOOD
Toen echter kwam op diezelfde dag nog [nu pas zie ik wat
dat voor over en weer geschrijf is geweest] een Bericht van Service Comtrol
onder mailadres OK, met de opmerking, dat er een of meerdere onderdelen
besteld moesten worden en dat de monteur contact met mij zou opnemen,
wanneer deze binnen waren
DAT WAS DUS OP 31 JANUARI!
ZIE NOOT 4, WANT DAT IS BELANGRIJK!!
STOND DE FABRIEK SOMS IN THAILAND?
Aangezien ik wilde weten, hoe lang het ongeveer ging duren, voordat
het onderdeel zou aankomen [tenslotte zat ik al sinds zondag 28 januari met een defecte koelkast] nam ik telefonisch contact op met de klantenservice
van Service Control en vroeg aan de medewerkster [uiteraard na vermelding
van het referentienummer etc] hoe lang het zou duren, voordat het onderdeel
er zou zijn.
Contact nam ik op op vrijdag 2 februari.
''O'' zei ze ''dat duurt twee tot drie werkdagen''
Om er een beetje druk op te zetten [dat moet je altijd doen, wil je iets
gedaan krijgen en een  niet werkende koelkast is erg lastig], belde ik
maandag 5 februari opnieuw Service Control, maar het onderdeel was er nog
niet.
De medewerkster, die verder overigens correct was, legde mij uit, dat de Fabriek het onderdeel op donderdag 1 februari had opgestuurd.
Ik begreep dus ook wel, dat het er nog niet kon zijn.
Geduldig wachten was dus het parool.
Maar ook weer niet TE geduldig natuurlijk.
Al die tijd zat ik wel met een defecte koelkast en dat is supervervelend.
Maar toen ik woensdag 7 februari nog niets had vernomen, dus een week
later, begon het mij wel te vervelen.
Ik besloot toen niet meer Service Control te bellen, maar een klacht
bij Mediamarkt in te dienen, in de hoop, dat zij Service Control achter de
vodden zouden gaan zitten.
Dat......Bedrijf stond toch niet in Thailand!
 
Ondertussen had ik ook al [toevallig op 1 februari!] van Mediamarkt
een verzoek gekregen, mij op de hoogte te houden van de voortgang
van de Reparatie [dus nog voordat ik ze op 8 februari had benaderd met
mijn klacht over Service Control]
ZIE NOOT 5
CONTACT MET MEDIAMARKT
Op woensdag 7 Februari dus een klacht bij Mediamarkt ingediend
over de trage afhandeling.
Ik sprak een heel vriendelijke medewerker, die mij uitlegde, dat Mediamarkt
bij eventuele wanprestatie van een Bedrijf pas na 15 werkdagen actie gaat ondernemen, dus vroeg mij nog even geduld te hebben.
Maar hij erkende wel, dat het erg vervelend was.
DE MAAT VOL
OP DINSDAG 13 FEBRUARI OPNIEUW CONTACT MET MEDIAMARKT
Toen ik op dinsdag 13 februari nog niets gehoord had over een onderdeel,
dat de Fabriek volgens Service Control OP DONDERDAG 1 FEBRUARI HAD OPGESTUURD EN ER BINNEN 3 WERKDAGEN MOEST ZIJN, was voor
mij de maat vol.
Opnieuw belde ik Mediamarkt en eiste nu actie.
De wederom zeer vriendelijke medewerker zegde mij toe, het Mediamarkt
Coordinatieteam in te schakelen, dat dan Service Control zou
benaderen
ZIE NOOT 6
EINDELIJK.....BERICHT VAN SERVICE CONTROL.......
En dan EINDELIJK, op 14 Februari ontving ik [waarschijnlijk
na druk van het Mediamarkt Coordinatieteam] bericht van Service Control
dat er een afspraak gemaakt kon worden met de servicemonteur en
of ik met hen contact wilde opnemen.
ZIE NOOT 7
LAAT HET INZINKEN LEZERS:
VOLGENS ZEGGEN VAN SERVICECONTROL HAD DE FABRIEK
HET BETREFFENDE ONDERDEEL OP DONDERDAG 1 FEBRUARI VERZONDEN, HET ZOU ER BINNEN DRIE WERKDAGEN ZIJN EN PAS
OP WOENSDAG 14 FEBRUARI NAM SERVICE CONTROL CONTACT MET MIJ OP.
ZONDER ENIGE EXCUSES VOOR DE VERLATE REACTIE EN/OF VERZENDING!
Ik was nu echt woedend over dit gebrek aan service en stuurde ze als reactie
een mail op poten, waarbij ik memoreerde aan de slechte service en eerst
contact zou opnemen met Mediamarkt, waar mijn klacht lag en mij dan
tot hen zou wenden
Deze mail heb ik ook cc naar Mediamarkt gestuurd, zodat zij op de hoogte waren, zoals ook op Noot 8 te zien is.
ZIE NOOT 8
 
MEDIAMARKT
Op maandag 19 februari nam ik opnieuw contact op met Mediamarkt
om mij te laten adviseren over de vervolgstappen tav Service Control
en de verdere klachtafhandeling.
Zij raadden mij aan, toch maar alvast een afspraak te maken
met Service Control voor een reparatie.
WEER SERVICE CONTROL, GESPREK OP MAANDAG 19 FEBRUARI
Toch maar weer Service Control gebeld om nu eindelijk een afspraak te
kunnen maken.
Op mijn klachten over de afhandeling van het reparatieverzoek werd vrij lauw 
gereageerd, heel anders dan de veel grotere klantvriendelijkheid bij
Mediamarkt.
Uiteindelijk kon dan de afspraak gemaakt worden:
Op maandag 26 februari tussen half een en half vier.
Op mijn verzoek of het niet eerder kon, omdat ik al zo lang wachtte 
[sinds 31 januari en vergeet het Verhaaltje niet, dat het onderdeel 1 februari door de Fabriek zou zijn opgestuurd en ik pas 14 februari van Service Control
bericht ontving] werd niet positief gereageerd.
Geen enkele coulance, alleen het Verhaaltje, dat ze echt niet eerder plek hadden
Wel kreeg ik een afspraakbevestiging
ZIE NOOT 9
EN ik ontving ook nog, dat moet ik ze nageven, opnieuw een kosten
overzicht [dezelfde, die ze mij al eerder hadden gestuurd]
ZIE NOOT 10
26 FEBRUARI 2024/EN NOU BREEKT MIJN KLOMP
EEN MONTEUR OM AF TE SCHIETEN! 
EN DAN NU DE ONTKNOPING!
Ik was dus vol verwachting, maandag 26 februari, had alles
gereed gemaakt voor de monteur.
Toen om ongeveer half twee werd aangebeld.
Op dat moment was ik even op het toilet, maar ging vrijwel
direct-binnen een minuut- naar de deurbel.
Omdat er geen tweede keer werd gebeld, dacht ik, dat de monteur inmiddels
binnen gekomen was en wel naar boven zou komen.
Maar dat gebeurde niet, wat ik vreemd vond.
LEZERS, JULLIE ZULLEN HET NIET GELOVEN!
Toen ik op mijn computer keek, bleek een bericht van Service Control, dat
IK NIET THUIS WAS:
ZIE NOOT 11
Die monteur heeft dus niet eens een tweede keer aangebeld [wat je normaal
doet als je niet direct gehoor krijgt] ook niet geprobeerd telefonisch contact
te maken en is na een keer bellen, waarbij hij niet eens een minuut gewacht heeft, weer vertrokken!
WEER CONTACT MET SERVICE CONTROL
Ik belde Service Control op hoge poten op om hiervan relaas te doen, kreeg 
weer een heel lauwe reactie -geen verontschuldiging of niks-
Wel zou de medewerker proberen, de monteur te bereiken en mij
terugbellen.
Toen ik niets hoorde, WEER GEBELD [dezelfde dag, 26 februari dus], want
ik eiste, dat hij alsnog terugkwam, zoals afgesproken, om de reparatie te doen.
Ze hadden hem nog niet bereikt
NOG EEN DERDE KEER GEBELD, kreeg weer een andere medewerker, die
mij doorverbond met eindelijk een vriendelijke
medewerkster [Dilan geheten, ik noem haar expliciet, omdat zij de enige was,
die klantvriendelijk was]
Zij wilde een afspraak maken, want de monteur kon niet meer langskomen,
maar ik eiste nu wel een andere monteur:
Met iemand, die zo klantonvriendelijk was, dat hij niet eens een minuut
gewacht had, wilde ik niet in zee.
Zij gaf ook toe, dat dat niet de gangbare handelwijze was.
Zij beloofde mij nog diezelfde dag [maandag 26 februari dus], terug te bellen.
DINSDAG 27 FEBRUARI
Aangezien de overigens WEL klantvriendelijke medewerkster Dilan mij
niet teruggebeld had, belde ik Service Control weer en kreeg van weer
een andere medewerker te horen, dat betreffende monteur de enige was voor
de regio waar ik woon.
Ik wilde dan toch maar een afspraak maken, maar weer was diegene, die daarover ging, niet betreikbaar.
Ik zou nog teruggebeld worden
OVER EN UIT!
Ik wachtte, maar er werd niet gebeld.
En ineens had ik er genoeg van
DIT WAS HET BEDRIJF, DAT MIJ OP 2 FEBRUARI HAD MEEGEDEELD,
DAT HET VOOR MIJN KOELKAST BESCHIKBARE ONDERDEEL DOOR
DE FABRIEK OP 1 FEBRUARI WAS VERZONDEN EN PAS OP
WOENSDAG 14 FEBRUARI, WAARSCHIJNLIJK NA INGRIJPEN
VAN MEDIAMARKT WAAR IK EEN KLACHT HAD INGEDIEND,
CONTACT MET MIJ HAD OPGENOMEN
ZONDER ENIGE EXCUSES OVER DE LANGE WACHTTTIJD.
DIT WAS HET BEDRIJF, WAAR DE MEDEWERKERS TOTAAL NIET
BETROKKEN EN LAUW HADDEN GEREAGEERD OP MIJN
TERECHTE KLACHTEN, OP EEN NA [MEVROUW DILAN]
DIT WAS HET BEDRIJF, WAARVAN DE MONTEUR, DIE MIJN REPARATIE KWAM DOEN OP 26 FEBRUARI, TERWIJL ZOGENAAMD AL
OP I FEBRUARI HET ONDERDEEL WAS OPGESTUURD, NA EEN 
KEER TE HEBBEN AANGEBELD, DIRECT WAS WEGGEGAAN!
IK HAD ER GENOEG VAN EN BESLOOT NIET MEER MET ZE IN ZEE TE GAAN
Voor mij was de maat vol.
Zo'n Bedrijf gun ik geen trouwens behoorlijk kostbare reparatie
ZE KUNNEN WAT MIJ BETREFT DE BOOM IN!
Ik koop wel een nieuwe Koelkast, heb ik meer aan
EN AAN U LEZERS, DUS HET DRINGENDE ADVIES
GA NOOIT MET SERVICE CONTROL IN ZEE!!!!
ASTRID ESSED
NOTEN
NOTEN 1A T/M 3
NOOT 4
NOOT 5
NOOT 6
NOOT 7
NOOT 8
NOOT 9
NOOT 10
NOOT 11

Meer van Astrid Essed