Psychotische oorlogsvoering 001 Intro

Do 26 Juni 2008 09:25 | knight | 4508 keer bekeken | 0 reacties | 2 x aanbevolen | Artikel voorlezen

Psychotische oorlogsvoering 001 Intro:

Sigmund Freud 001 pasfoto en volksmassa

Sigmund Freud:

Sigismund Schlomo Freud: 6 mei 1856 – 23 september 1939 te Freiberg, Moravia (Tsjechische Republiek).

Iemand die onderzoek deed naar het onderbewustzijn van de mens, en haar afweermechanismen.

Ook wel de grondlegger van de psychoanalyse genoemd!

Ik ga het hier NIET hebben over Freud’s verleden, dat is allemaal terug te lezen op Wikipedia en diverse andere websites…

Waar ik het WEL over ga hebben?

Die zaken waaraan hij gewerkt heeft, zaken die tegenwoordig helaas nog steeds ge(mis)bruikt wordt, en in een ergere mate dan wij ons voor kunnen stellen.

Met een term als “Mindcontrol” / “Hersenspoeling” moet iedereen onderhand toch wel bekend zijn.

Hersenspoeling ofwel het herprogrammeren van iemands manier van denken wordt tegenwoordig veel vaker toegepast dan men denkt.

Een simpel doch relatief krachtig voorbeeld is de TV.

Denk bv aan die irritante reclame boodschappen die steeds vaker op het beeldscherm verschijnen.

De kabelmaatschappijen beweren hierbij dat het noodzaak is om de premies voor TV-kijken laag te houden, NIETS is minder waar, reclame is voor hen slechts een simpele manier om gemakkelijk en snel inkomsten te genereren.

Sigmund Freud 002 edward louis bernays

We betalen al een kapitaal voor de zenders en voor kijk- en luistergelden, en wat krijgen we ervoor terug?

RECLAME, RECLAME en HERHALINGEN, ETTELOZE HERHALINGEN en RECLAME !!!

Reclame voor de film en/of het journaal!

Reclame na de film en/of het journaal!

Reclame tijdens de film en/of het journaal!

We kijken onderhand meer naar reclame dan naar een “fatsoenlijk” programma!!!

Reclame is niets meer dan een poging u om te praten om producten aan te schaffen die u normaal niet eens zou kopen.

Men claimt hierbij dat het om een onschuldig fenomeen gaat omdat u nog steeds zelf kunt beslissen of u al dan niet zo’n product wilt aanschaffen.

Doch de laatste jaaaren komen steeds meer sluikreclames door de films en het journaal heen,

Reclames die u via uw onderbewustzijn bv proberen te forceren tot een aankoop.

Om maar te zwijgen van Subliminale Boodschappen in reclame- en/of filmblokken gemonteerd.

Een signaal of boodschap verborgen in een medium als (bioscoop)film, radio, tv die in het onderbewustzijn worden geregistreerd en verwerkt (bv stijging consumptie in bioscoop).

Sigmund Freud 003 edward louis bernais en john d rockefeller propaganda 1928

Hier komt de relatief onbekende neef van Freud Edward Louis Bernays om de hoek kijken.

Edward Louis Bernays: 22 november 1891 – 09 maart 1995 te Wenen (Oostenrijk)

Hij ging verder waar neef “Sigfried Freud” mee bezig was en specialiseerde zich in de beïnvloeding van grote groepen mensen.

Hoe kan met op snelle en gemakkelijke wijze grote groepen mensen beïnvloeden?

Juist Radio en TV!

Deze man wist als geen ander het volk zodanig met reclameboodschappen te manipuleren, dat de verkopen van de producten die geadverteerd werden verveelvuldigden.

En wie was één van z’n klanten?

John D Rockefeller (08 juli 1839 – 23 mei 1937)!

Als je eens kritisch om je heen zou kijken, zou je waarschijnlijk zien dat de consumptiewereld die is geschapen door bedrijven en overheden alleen tot doel heeft de bevolking af te leiden van de werkelijke agenda’s die bedrijven en overheden erop na houden.

  1. Het vergaren van een zo groot mogelijk kapitaal.
  2. Het vergroten van de machtspositie.

Voor het geval het u mocht zijn ontgaan.

Er is een groot verschil tussen de werelden van de elite en de werkende klasse.

De werkende klasse die het met steeds minder moet stellen en de elite klasse die maar blijft graaien en nooit genoeg schijnt te hebben.

Er is net zo’n grote kloof tussen burger en overheid!

Wist u dat…

We in Nederland ook mensen hebben die zich met massa-psychologie bezighouden?

Één daarvan is: Harm ’t Hart.

Nederlands psycholoog en hoogleraar methoden en technieken aan de Universiteit Utrecht.

Waarom heb ik juist hem gekozen?

Omdat hij in 1974 promoveerde op het proefschrift “Selektie en zelf-selektie van informanten in enquêtes”!

Als je een enquête een bepaalde richting wilt geven (bv positiever wilt laten uitkomen), dan gaat dat het beste door mensen te enquêteren waarvan je van te voren al kunt bepalen wat de persoonlijke voorkeur van die persoon zal zijn!

MANIPULATIE van enquête uitkomsten!

De politiek heeft daar een eigen legertje mensen voor o.a. bij het CBS.

Maar je zou ook kunnen denken aan figuren als Maurice de Hond.

Uiteraard kan het ook gemakkelijker door zelf een aantal enquêtes in te vullen en zo de indruk te wekken onderzoek te hebben gedaan, maar bij zoiets val je gemakkelijker door de mand.

Interessante termen:

Methodologie – De studie van de wetenschappelijke methoden, de procedures en werkwijzen, die moeten worden gebruikt om kennis te verwerven en om de wetenschap vooruit te helpen.

Ontwerp Methodologie – De leer over het ontwerpen en construeren van technische voorwerpen en systemen.

Interessant hierbij is het raakvlak met Psychologie!

Antropologie – Gedragswetenschap!

Sociale Psychologie - De wetenschappelijke studie naar hoe (menselijke) gedachten, gevoelens en gedragingen worden beïnvloed door werkelijke of ingebeelde anderen!

Interessante websites van vandaag!

TobyornotToby

 (Klik Banner voor website)

Vanwege de subliminale boodschappen (.pdf) gevonden in een programma van KETNET voor kinderen met op z’n minst merkwaardige verborgen symboliek en subliminale boodschappen in een 1e serie (Adult Television Entertainment (ATE) ) uitgezonden door SBS6 (1999-2001).

Een 2e serie werd door Veronica uitgezonden met dezelfde subliminale boodschappen.

Ook Veronica blijkt van SBS Broadcasting te zijn!

En hoe zit het met Vodafone?

Dat leest u op de website!

HetNieuweDenken

 (Klik Banner voor website)

Vanwege het goede artikel over Generaal Smedley D. Butler (30 juli 1881 – 21 juni 1940) met de publicatie van zijn boek “Oorlog is Zwendel

Het boek gaat over hoe het bedrijfsleven profiteerde van de oorlogsvoering.

Krasse woorden uit de mond van een Generaal, notabene…

Ondertussen hebben we diverse nieuwe oorlogen meegemaakt, waaronder WWII, Afghanistan en Irak!

Iran staat ook op het punt te worden aangevallen.

Ook nu zijn er weer genoeg bedrijven te noemen die profiteren van deze “oorlogen tegen het terrorisme” (zoals ze moreel genoemd worden) waarin vele 100.000-en onschuldige burgers sneuvelen.

Waarom ik ben afgesloten met een stukje over oorlog?

Simpel…

Het gaat om een woord dat ik nog niet heb vermeld…

PROPAGANDA!

Het beïnvloeden van de publieke opinie om aanhangers te winnen voor bepaalde principes.

In het kader van INFORMEER Uzelf, hierbij nog enkele nieuwe termen:

SPINDOCTOR - Een voorlichter van een politieke partij of een politiek ambtsdrager, die de opdracht heeft het beleid van zijn opdrachtgever zo goed mogelijk naar buiten toe te presenteren en te verdedigen, en zijn opdrachtgevers daarin te coachen. Het doel is het beïnvloeden van de publieke opinie.

INDOCTRINATIE - Een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard.

SOCIALE MARKETING - De toepassing van commerciële marketing concepten en technieken om positieve maatschappelijke of sociale veranderingen te bewerkstelligen.

DE GROTE LEUGEN - Een propagandatechniek die Adolf Hitler gebruikte en in zijn autobiografie “Mein Kampf” omschreef als: "Een zo kolossale leugen dat niemand zou kunnen geloven dat iemand de waarheid zo'n grof geweld aan zou doen".

YOUTUBE Happiness Machines (part 1 of 6)

Wordt het niet eens tijd om WAKKER te worden?

Bron: World The Changes